Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Uiteraard willen die altijd zo goed en zo snel mogelijk beantwoorden. Tijdens drukke periodes kan dat echter net even wat langer duren. We hebben daarom hieronder de meestgestelde voor je op een rij gezet. Zo kun je dus vaak al vóórdat je een vraag aan ons stelt, het antwoord vinden. Wel zo handig! Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op, zodat we je verder kunnen helpen.



 

Contact
Waar kan ik met mijn klacht terecht?
Ben je niet helemaal tevreden over een product dat we je hebben geleverd? Is een product om welke reden dan ook nog niet geleverd? Heb je op een bepaalde vraag geen antwoord gekregen? Meld dat dan bij ons en wij doen er alles aan om het probleem samen zo goed mogelijk op te lossen.
Hoe kom ik in contact met de klantenservice?
Heb je een vraag over een van onze producten, gaat er iets mis tijdens het bestellen of heb je een andere vraag die niet tussen onze Veelgestelde Vragen staat? Neem contact op met een van de medewerkers van onze klantenservice.
Hoe kom ik in contact met een showroom van Warentuin?
Warentuin heeft een aantal showrooms. Daar kan je bijvoorbeeld naar kerstshows gaan en tuinmeubelen van dichtbij bekijken. Hoe je in contact met hen komt, vind je hier.
Alles bekijken
Bestellen & voorraad
Hoe plaats ik een bestelling?
Je plaatst een bestelling door je producten in je virtuele winkelmandje te leggen. Als je je bestelling plaatst met je Warentuin-account gaat dit sneller omdat we je dan al kennen de gegevens die bij ons bekend zijn automatisch invullen. Geen account? Ook zonder account kun je bestellen, maar je moet dan wel nog even zelf je gegevens invullen.
Waarom heb ik nog geen e-mail ontvangen?
Als je geen e-mail hebt ontvangen, kun je het best even in je spam-map kijken. Grote kans dat je de mail daarin aantreft. 
Kan ik bestellen zonder account?
Ja. Je kunt bij Warentuin bestellen zonder account. Nadat je weet welke producten je wil bestellen, kun je in het bestelproces aangeven of je wil bestellen mét of zonder account.
Hoe vind ik het juiste product?
Er zijn meerdere manieren om het juiste product te vinden. We hebben ze hieronder voor je opgesomd.
Zijn alle producten op voorraad?
Meestal wel. Onze producten zijn bijna altijd op voorraad, maar we geven nooit 100% voorraadgarantie.
Wanneer is een product weer op voorraad?
We kunnen helaas niet zeggen wanneer een product weer op voorraad is. Wel kun je altijd contact opnemen met de klantenservice en je aanmelden voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.
Kan ik producten nabestellen?
Ja. je kunt de producten die je bij Warentuin bestelt (bijna) altijd nabestellen.
Kan ik mijn bestelling laten inpakken?
Nee. Warentuin is helaas gestopt met het aanbieden van de inpakservice voor bestellingen. We proberen er snel een oplossing voor te vinden.
Verkopen jullie cadeaupakketten?
Ja. Bij Warentuin kun je zogeheten groene cadeaupakketten bestellen met daarin producten voor tuin, huis of dier.
Kan ik producten reserveren?
Nee. Het is bij ons helaas niet mogelijk om producten te reserveren, dit omdat ons assortiment te groot is en wij niet precies weten of, wat en wanneer producten binnen komen. Je kan het beste de klantenservice contacteren met de vraag of zij kunnen inschatten wanneer een product weer binnen komt.
Alles bekijken
Betalen
Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Je kunt bij Warentuin betalen met iDEAL, Bancontact/Mister Cash, creditcard (Mastercard, Visa Card), PayPal en cadeaubonnen.
Ik kan niet betalen of mijn betaling is mislukt/geweigerd, wat nu?
Dat is vervelend, lees goed de mail wat je van de bank, betalingsprovider of van ons ontvangen hebt en neem contact met onze klantenservice en wij gaan kijken wat er gebeurd is.
Ik heb dubbel betaald, wat nu?
Is het bedrag meerdere keren afgeschreven van je rekening, maar heb je maar één bestelling geplaatst? Geen zorgen: dit bedrag krijg je natuurlijk zo snel mogelijk terug.
Hebben jullie eigen cadeaubonnen?
Nee. Wel kun je je bestelling betalen met de Nationale Tuinbon en met andere cadeaubonnen. Deze bon kun je overigens ook in onze webshop bestellen. Leuk om iemand cadeau te doen.
Ik wil betalen via een bankoverschrijving, wat is jullie rekeningnummer?
Ga voor het rekeningnummer van Warentuin naar de klantenservice pagina. Vermeld bij een bestelling altijd je naam en het bestelnummer.
Zijn er of kan ik betalen met kortingsbonnen?
Nee, op dit moment hebben wij geen kortingscodes lopen. Wij willen namelijk alle consumenten dezelfde scherpe prijs geven en vinden het niet eerlijk als de ene consument toevallig een nieuwsbrief of social media post heeft gelezen meer korting krijgt dan een andere consument. Daarom hebben wij geen kortingscodes.
Zijn de prijzen op jullie website inclusief btw?
Ja. Alle prijzen op de website van Warentuin zijn inclusief btw. Bekijk voor meer informatie het kopje service zakelijk op de klantenservice-pagina.
Krijg ik korting achteraf met een kortingscode, cadeaubon of prijsverlaging als ik die vergeten ben?
Nee. We geven de laagste prijsgarantie en meestal binnen 7 dagen na constatering zijn we coulant. Daarnaast hebben we momenteel geen lopende kortingscodes en vanwege ICT mogelijkheden kan je momenteel niet vooraf met cadeaubonnen betalen.
Hoe zit het met de prijsverschillen en de prijswijzigingen?
Prijzen veranderen continu bij Warentuin. Je kan daar geen aanspraak op maken. Lees op deze website alles rondom prijsverschillen, prijsfouten en prijswijzigingen.
Hoe kan ik betalen met cadeaubonnen?
Warentuin neemt diverse cadeaubonnen aan. Je kunt denken aan de Nationale Tuinbon, de VVV-bon, bonnen van tuincentra en andere winkels. In alle gevallen geldt: plaats eerst je bestelling op onze webshop en verstuur de desbetreffende cadeaubon per post (op eigen kosten en eigen risico) naar ons postadres: Warentuin Postbus 1255, 2302 BG, Leiden. Daarna storten wij de volledige waarde van de cadeaubon binnen 14 dagen na ontvangst terug op je rekening.
Alles bekijken
Bezorgen & leveren
Hoe snel of wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Bij Warentuin doen we ons best om jouw bestelling op tijd te kunnen leveren. Onze levertijd is minimaal drie dagen. We vragen dan ook om deze drie werkdagen rustig af te wachten, voordat je contact met ons gaat opnemen.
Kan ik een voorkeursdag of tijd voor levering aangeven?
Nee. Het is bij ons helaas niet mogelijk om een voorkeursdag of tijd aan te geven. Ben je niet thuis? Geen nood dan wordt het bij de buren of de dag later opnieuw bezorgd. Je krijgt in 90% van de gevallen vooraf een Track & Trace code in je mail. 
Hoe en tot waar wordt mijn bestelling bezorgd?
Bij elk product in onze webshop staat vermeld op welke manier en tot welk punt we het bij je afleveren.
Wat zijn jullie bezorgtarieven?
Bij Warentuin hanteren we vijf verschillende bezorgtarieven. Het bezorgtarief hangt af van de producten die je bestelt. Bij elk product in onze shop hebben we daarom duidelijk vermeld welk tarief voor dat product geldt.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Nee. Onze producten liggen verspreid door heel Nederland. Daarom is het helaas niet mogelijk om je bestelling af te halen bij een van onze servicepunten.
Wie bezorgt mijn bestelling?
Warentuin werkt met verschillende bezorgdiensten samen. Bij de diensten die met ons samenwerken, is de bezorgservice altijd hoog, maar zijn de bezorgkosten altijd laag.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja. De producten die je bij Warentuin bestelt, worden standaard naar je eigen adres gestuurd. Het afleveradres en het factuuradres zijn op die manier gelijk. Je kunt dit echter wel per bestelling handmatig wijzigen.
Wat zijn jullie bezorg- en leveringsvoorwaarden?
Bij elk product in onze webshop staat vermeld op welke wijze het wordt afgeleverd. Bij meerdere producten bestemd voor hetzelfde afleveradres wordt slechts éénmaal het geldende bezorgtarief in rekening gebracht.
Mijn bestelling is niet verpakt, hoe zit dat?
Bij Warentuin vinden we het belangrijk op een zo groen mogelijke, milieuvriendelijke manier te werken. Daarom kiezen we er in sommige gevallen voor producten niet te verpakken.
Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Bij Warentuin doen we altijd ons uiterste best om een bestelling in één zending te leveren, maar dat lukt niet altijd. Soms zijn er meerdere zendingen nodig.
Alles bekijken
Annuleren & retourneren
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja. Zolang de bestelling nog niet in behandeling is, kunnen we deze zeker voor je annuleren. In alle andere gevallen is annuleren namelijk niet mogelijk. Neem zo snel mogelijk contact op met een van de medewerkers van onze klantenservice.
Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
We betalen je binnen 14 dagen terug nadat we je retourzending hebben afgehandeld. Meestal is dat al binnen 2 à 5 werkdagen.
Kan ik mijn bestelling retourneren of herroepen?
Ja. Is je bestelling niet helemaal wat je ervan had verwacht? Jammer! Gelukkig heb je bij Warentuin in dat geval altijd de mogelijkheid je bestelling terug te sturen binnen 14 dagen na ontvangst.
Krijg ik het totaal betaalde bedrag retour bij herroeprecht?
Ja. Als je jouw product compleet retourneert, ontvang je ook een terugbetaling van de oorspronkelijke verzendkosten.
Kan ik een product ruilen?
Nee, het is helaas niet mogelijk om een product te ruilen. Wil je een andere maat of kleur? Retourneer je product en plaats een nieuwe bestelling.
Wie betaalt de retourkosten van jou terug naar ons?
Bij herroeprecht zijn de retourkosten en het risico voor jouw rekening van jou naar ons terug. Neem altijd eerst contact op met de klantenservice voor het juiste retouradres
Wie draagt het risico bij retour sturen/herroeprecht?
Het risico draagt altijd de klant, dus bij jou.
Het artikel komt niet heel bij ons terug of is zoek, wat nu?
De risico's van de zoekgeraakte of beschadigde orders liggen bij jou. Als een product beschadigd is, sturen we het naar jou terug
Wat is jullie retouradres of kan ik het retour brengen?
Neem altijd in alle gevallen contact op met de klantenservice en houd je bestelnummer bij de hand. Dan ontvang je het desbetreffende retour adres. Daar kan je het naar retour sturen. Let op dat dat je duidelijk aangeeft met je bestelnummer, anders weten wij niet van wie het retour komt.
Alles bekijken
Garantie & schade
Ik heb een defect of beschadigd product ontvangen, wat nu?
In de meeste gevallen retourneer je je defecte product en betalen we je zo snel mogelijk terug. Neem altijd eerst contact op met een van de medewerkers van onze klantenservice voor het juiste retouradres en/of de verdere afhandeling bij schade.
Hoelang heb ik garantie op een product?
De duur van de fabrieksgarantie verschilt per product. Deze duur staat onder het product onder het kopje "meer informatie". Binnen die periode staat de leverancier garant dat het product geen productie fouten bevat.
Wat houdt wettelijke of fabrieksgarantie in?
Fabrieksgarantie is de garantie die de leverancier een op een aan de winkel (Warentuin) geeft en wij aan de consument geven. Wettelijke garantie is een grijs gebied en afhankelijk van talloze facturen.
Wat valt concreet onder garantie?
Garantie bestaat uit fabrieksgarantie en wettelijke garantie. Onder fabrieksgarantie verstaan we een product dat binnen de aangegeven periode vanwege fabricage fouten kapot kan gaan. Onder wettelijke garantie valt veel meer. Dat is een grijs gebied en je gaat altijd met ons overleg, omdat het lastig te zeggen wat wel en niet onder deze garantie valt.
Hoe dien ik een garantieverzoek in
Wanneer je denkt dat je recht hebt op een garantieverzoek, kan je deze makkelijk bij ons aanvragen.
Wat zijn de voorwaarden van een zakelijke garantie?
We geven geen zakelijke garantie op tuinmeubelen, parasols en BBQ's. Ze zijn niet geschikt voor zakelijke garanties, aangezien ze te instensief worden gebruikt.
Het artikel komt niet heel bij ons terug of is zoek, wat nu?
De risico's van de zoekgeraakte of beschadigde orders liggen bij jou. Als een product beschadigd is, sturen we het naar jou terug
Alles bekijken
Account
Hoe maak ik een account aan?
Nieuwe klant? Dan kun je bestellen door een product aan je winkelwagentje toe te voegen en tegelijkertijd een Warentuin- account aanmaken.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Een wachtwoord vergeten… het gebeurt iedereen weleens. Gelukkig kun je bij ons altijd een nieuw wachtwoord aanvragen.
Slaan jullie extra persoonlijke gegevens op als ik een account heb?
We slaan slechts een beperkt aantal gegevens op. Alleen de gegevens die voor ons relevant zijn om jou een goede service te kunnen bieden, slaan wij op.
Ik ben mijn e-mailadres vergeten, wat nu?
Weet je niet meer welk e-mailadres je voor je Warentuin-account gebruikt? Geen paniek! Neem gewoon contact met ons op en wij zoeken het voor je na. Houd wel het bestelnummer van een oudere bestelling bij de hand.
Wat zijn de voordelen van een Warentuin-account?
Een Warentuin-account aanmaken is een eenvoudige manier om je persoonlijke gegevens voor toekomstig gebruik op te slaan.
Kan ik mijn account verwijderen?
Ja. Je Warentuin-account kun je altijd verwijderen wanneer je wil. Neem hiervoor contact op met een van de medewerkers van onze klantenservice.
Gebruiken jullie cookies op jullie website?
Ja. Cookies bevatten informatie die wordt overgebracht naar de webbrouwers van je computer. Dankzij deze cookies kan onze server jou als terugkerende bezoeker herkennen kunnen wij onze website blijven verbeteren en je een fijnere en persoonlijkere service aanbieden.
Wat is het verschil tussen met of zonder account bestellen?
Als je zonder account bestelt, hoef je geen wachtwoord te onthouden. Maar je kan wel met een account je oude orders terugzien en producten aan je verlanglijstje toevoegen.
Alles bekijken
Voorwaarden en spelregels bij Warentuin
Wat zijn jullie algemene, privacy en disclaimer voorwaarden?
Warentuin hanteert verschillende verkoopvoorwaarden.
Wat zijn jullie bezorg- en leveringsvoorwaarden?
Bij elk product in onze webshop staat vermeld op welke wijze het wordt afgeleverd. Bij meerdere producten bestemd voor hetzelfde afleveradres wordt slechts éénmaal het geldende bezorgtarief in rekening gebracht.
Wat zijn jullie retourvoorwaarden en herroeprecht?
Je kunt binnen 30 dagen nadat je een product van ons ontvangen hebt, het retourneren (de bedenktijd). Meld hiervoor je retour aan door contact op te nemen met een van de medewerkers van onze klantenservice. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen.
Wat zijn jullie voorwaarden en spelregels omtrent de laagsteprijsgarantie?
Bij Warentuin weet je zeker dat je goed zit qua prijs. We hebben al onze voorwaarden voor de laagsteprijsgarantie voor jou opgesomd.
Wat zijn jullie voorwaarden tijdens een actie-, sales- of uitverkoopperiode?
Tijdens een sale- of actieperiode gelden iets andere regels dan normaal. De belangrijkste regels waar je tijdens een saleperiode rekening mee moet houden hebben we voor jou op een rijtje gezet.
Prijsfouten, kennelijke prijsfout en prijsverschillen
Als je iets bij Warentuin bestelt, zijn we verplicht dat te leveren tegen de afgesproken prijs, het bedrag dat op de website stond op het moment dat je het product bestelde. Ook bij een prijsfout moeten we het product in principe leveren. In principe, want het moet daarbij wel gaan om (een) bepaalde situatie(s).
Alles bekijken
Zakelijk
Hoe plaats ik een zakelijke bestelling?
Om een (zakelijke) bestelling te plaatsen, dien je een e-mail naar onze klantenservice te sturen. Geef in je bericht aan welke producten je wil bestellen en om hoeveel stuks het daarbij gaat.
Wat zijn de voorwaarden van een zakelijke garantie?
We geven geen zakelijke garantie op tuinmeubelen, parasols en BBQ's. Ze zijn niet geschikt voor zakelijke garanties, aangezien ze te instensief worden gebruikt.
Alles bekijken

To Top