Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Uiteraard willen die altijd zo goed en zo snel mogelijk beantwoorden. Tijdens drukke periodes kan dat echter net even wat langer duren. We hebben daarom hieronder de meestgestelde voor je op een rijtje gezet. Zo kun je dus vaak al vóórdat je een vraag aan ons stelt, het antwoord vinden. Wel zo handig! Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op, zodat we je verder kunnen helpen.



 

Bestellen & bezorgen
Kan ik bestellen zonder account?
Je kunt bij Warentuin bestellen zonder account. Nadat je weet welke producten je wil bestellen, kun je in het bestelproces aangeven of je wil bestellen mét of zonder account.
Mijn bestelling is niet verpakt, hoe zit dat?
Bij Warentuin vinden we het belangrijk op een zo groen mogelijke, milieuvriendelijke manier te werken. Daarom kiezen we er in sommige gevallen voor producten niet te verpakken.
Verkopen jullie cadeaupakketten?
Ja. Bij Warentuin kun je zogeheten groene cadeaupakketten bestellen met daarin producten voor tuin, huis of dier.
Kan ik mijn bestelling laten inpakken?
Ja. Je kunt je bestelling bij Warentuin laten inpakken en ervoor kiezen om een persoonlijke boodschap bij te voegen. Kies dan voor de cadeau- en inpakservice.
Kan ik producten nabestellen?
Ja, je kunt producten (bijna) altijd nabestellen.
Wanneer is een product weer op voorraad?
Dat is per product verschillend en daarom moeilijk te zeggen. Je kunt je aanmelden om een melding te ontvangen wanneer het product weer op voorraad is.
Zijn alle producten op voorraad?
Ja. De meeste producten zijn op voorraad. Op de productpagina wordt duidelijk aangegeven of een product op voorraad is.
Hoe plaats ik een zakelijke bestelling?
Om een zakelijke bestelling te plaatsen, dien je een e-mail naar onze klantenservice te sturen. Geef in je bericht aan welke producten je wil bestellen en om hoeveel stuks het daarbij gaat.
Ik heb een bedrijf. Kan ik ook een zakelijke bestelling plaatsen?
Ja. Warentuin is voornamelijk een business-to-consumer-webshop (hierna B2C-webshop). De focus ligt dan ook op verkoop aan consumenten (particulieren). Toch zijn er ook mogelijkheden om als zakelijke klant een bestelling te plaatsen.
Hoe vind ik het juiste product?
Er zijn meerdere manieren om het juiste product te vinden. We hebben ze hieronder voor je opgesomd.
Alles bekijken
Annuleren & retourneren
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja. Zolang de bestelling nog niet in behandeling is, kunnen we deze zeker voor je annuleren. In alle andere gevallen is annuleren namelijk niet mogelijk. Neem zo snel mogelijk contact op met een van de medewerkers van onze klantenservice.
Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
We betalen je meteen terug nadat we je retourzending hebben afgehandeld.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Is je bestelling niet helemaal wat je ervan had verwacht? Jammer! Gelukkig heb je bij Warentuin in dat geval altijd de mogelijkheid je bestelling terug te sturen binnen 30 dagen na factuurdatum.
Krijg ik het totaal betaalde bedrag retour?
Ja. Als je jouw complete product retourneert, ontvang je ook een terugbetaling van de oorspronkelijke verzendkosten.
Ik heb nog geen terugbetaling ontvangen, wat nu?
Hoelang het duurt voordat de terugbetaling op je rekening staat verschilt per bank, maar in de meeste gevallen maximaal 5 werkdagen.
Kan ik een product ruilen?
Nee, het is helaas niet mogelijk om een product te ruilen. Wil je een andere maat of kleur? Retourneer je product en plaats een nieuwe bestelling.
Alles bekijken
Betalen
Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Je kunt bij Warentuin betalen met iDEAL, Bancontact/Mister Cash, creditcard (Mastercard, Visa Card), bankoverschrijving, PayPal, cadeaubonnen en in sommige gevallen achteraf contant. Het is niet mogelijk te betalen bij een Warentuin Servicepunt.
Hoe snel word ik terugbetaald als mijn bestelling mislukt?
Als een bestelling is mislukt, kan dat meerdere oorzaken hebben. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de reden van je mislukte bestelling en van de betaalmethode die je hebt gebruikt
Ik heb dubbel betaald, wat nu?
Is het bedrag meerdere keren afgeschreven van je rekening, maar heb je maar één bestelling geplaatst? Geen zorgen: dit bedrag krijg je natuurlijk zo snel mogelijk terug.
Hebben jullie eigen cadeaubonnen?
Ja. Je bestelt onze cadeaubonnen in onze webshop. Je kunt kiezen uit verschillende bedragen tot € 50.
Ik ben mijn cadeaubon vergeten te gebruiken tijdens het bestellen, wat nu?
Helaas is het niet mogelijk om na het bestellen een cadeaubon alsnog te verrekenen.
Ik wil betalen via een bankoverschrijving, wat is jullie rekeningnummer?
Het rekeningnummer van Warentuin is NL57 RABO 0122877853. Vermeld bij het betalen van een bestelling altijd je naam en bestelnummer. Het kan zo zijn dat je bestelling in meerdere pakketten wordt verzonden. In dat geval mag je het totaalbedrag van alle producten in één keer overmaken.
Mijn kortingscode werkt niet, wat nu?
Als een kortingscode niet werkt, kan het helpen om de bestelling via een andere browser te plaatsen of om de pagina te verversen.
Hebben jullie een persoonlijke kortingscode voor mij?
Nee. Bij Warentuin geven we helaas geen kortingscodes weg. Wel hebben we regelmatig leuke kortingsacties en interessante aanbiedingen.
Zijn de prijzen op jullie website inclusief btw?
Ja, alle prijzen op de website van Warentuin zijn inclusief btw.
Jullie prijzen zijn gewijzigd, kan ik een terugbetaling aanvragen?
Nee. Onze prijzen veranderen als gevolg van markttrends, voorraad en klantvragen.
Alles bekijken
Garantie
Ik heb een defect of beschadigd product ontvangen, wat nu?
In de meeste gevallen retourneer je je defecte product en betalen we je zo snel mogelijk terug. Neem contact op met een van de medewerkers van onze klantenservice voor het juiste retouradres en/of de verdere afhandeling bij schade.
Hoelang heb ik garantie op een product?
Als je iets bij ons bestelt, mag je ervan uitgaan dat het een kwalitatief hoogwaardig product is. Op ieder product is de wettelijke garantie van toepassing.
Ik heb tuinaarde gekocht. Hoe zit het met de garantie?
Bij Warentuin streven we ernaar je altijd zo goed mogelijk te helpen. Wij willen daarom ook altijd met je meedenken als je schade aan een product als tuinaarde hebt.
Ik heb tuinhout gekocht. Hoe zit het met de garantie?
Tuinhout is een natuurlijk product. De afmetingen kunnen daardoor enigszins variëren en het hout kan kleine splinters en/of oneffenheden aan het oppervlak vertonen, hier zit geen garantie op.
Ik heb kerstverlichting gekocht. Hoe zit het met de garantie?
De garantie op kerstverlichting is per merk verschillend geregeld. Je kunt de garantie per product vinden onder het kopje ‘Extra Informatie’.
Alles bekijken
Voorwaarden
Wat zijn jullie verkoopvoorwaarden?
Warentuin hanteert verschillende verkoopvoorwaarden.
Wat zijn jullie bezorg- en leveringsvoorwaarden?
Bij elk product in onze webshop staat vermeld op welke wijze het wordt afgeleverd. Bij meerdere producten bestemd voor hetzelfde afleveradres wordt slechts éénmaal het geldende bezorgtarief in rekening gebracht.
Wat zijn jullie retourvoorwaarden?
Je kunt binnen 30 dagen nadat je een product van ons ontvangen hebt (de bedenktijd), het retourneren. Meld hiervoor je retour aan door contact op te nemen met een van de medewerkers van onze klantenservice. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen.
Wat zijn jullie garantievoorwaarden omtrent de laagste prijs?
Bij Warentuin verzekeren je altijd van de laagste prijs! Is een product ergens anders toch voordeliger? Dan ontvang je van ons het prijsverschil terug. Dat garanderen we!
Wat zijn jullie regels tijdens een sale- of actieperiode?
Tijdens een sale- of actieperiode gelden iets andere regels dan normaal. De belangrijkste regels waar je tijdens een saleperiode rekening mee moet houden hebben we hieronder op een rijtje gezet.
Wat gebeurt er bij een prijsfout?
Als je iets bij Warentuin bestelt, zijn we verplicht dat te leveren tegen de afgesproken prijs, het bedrag dat op de website stond op het moment dat je het product bestelde. Ook bij een prijsfout moeten we het product in principe leveren. In principe, want het moet daarbij wel gaan om een van de hieronder beschreven situaties.
Alles bekijken
Account
Hoe maak ik een account aan?
Nieuwe klant? Dan kun je bestellen door een product aan je winkelwagentje toe te voegen en tegelijkertijd een Warentuin- account aanmaken.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Een wachtwoord vergeten… het gebeurt iedereen weleens. Gelukkig kun je altijd een nieuw wachtwoord aanvragen.
Slaan jullie mijn persoonlijke gegevens op?
Bij Warentuin vinden we de privacy van onze klanten heel belangrijk. Daarom hoef je bij Warentuin niet eerst een account aan te maken om een bestelling te kunnen plaatsen.
Ik ben mijn e-mailadres vergeten, wat nu?
Weet je niet meer welk e-mailadres je voor je Warentuin-account gebruikt? Geen paniek! Neem gewoon contact met ons op en wij zoeken het voor je na.
Wat zijn de voordelen van een Warentuin-account?
Een Warentuin-account aanmaken is een eenvoudige manier om je persoonlijke gegevens voor toekomstig gebruik op te slaan.
Kan ik mijn account verwijderen?
Ja. Je Warentuin-account kun je altijd verwijderen. Neem hiervoor contact op met een van de medewerkers van onze klantenservice.
Gebruiken jullie cookies op jullie website?
Ja. Cookies bevatten informatie die wordt overgebracht naar de harde schijf van je computer.
Alles bekijken
Contact
Waar kan ik met mijn klacht terecht?
Ben je niet helemaal tevreden over een product dat we je hebben geleverd? Is een product om welke reden dan ook nog niet geleverd? Heb je op een bepaalde vraag geen antwoord gekregen? Meld dat dan bij ons en wij doen er alles aan om het probleem samen zo goed mogelijk op te lossen.
Hoe kom ik in contact met de klantenservice?
Heb je een vraag over een van onze producten, gaat er iets mis tijdens het bestellen of heb je een andere vraag die niet tussen onze Veelgestelde Vragen staat? Neem contact op met een van de medewerkers van onze klantenservice.
Alles bekijken

To Top