Hoe dien ik een garantieverzoek in?

Wanneer er sprake is van schade is onstaan aan je product binnen de fabrieks- of wettelijke garantietermijn en je van mening bent dat de schade die is onstaan onder de garantie valt, dan kan je een garantieverzoek bij ons indienen:

  1. Binnen zes maanden na leverdatum valt de bewijslast als een product niet onder de garantie valt, bij de verkoper (Warentuin). Na zes maanden na leverdatum valt de bewijslast waarom het artikel wel onder de garantie valt bij de consument, dan dien je het ook goed te beargumenteren waarom jij vindt dat het onder de garantie valt.
  2. Bekijk goed wat er onder garantie valt. Er kan zomaar iets tussen zitten wat je dacht dat er wel/niet onder garantie valt.
  3. Gooi in eerste instantie het product nooit weg. Als je het product weggooit, kunnen we dit niet in behandeling nemen en vervalt je garantie. Je hebt het product immers niet meer.
  4. Neem contact op met de klantenservice met de vermelding van je bestelnummer. Voeg altijd foto's toe met een korte omschrijving van de garantie kwestie per e-mail. Je kan ons ook bellen, maar in alle gevallen zullen we je alsnog vragen om te mailen, aangezien je de foto's telefonisch niet kan doorgeven.
  5. De klantenservice beoordeeld de garantie kwestie en neemt binnen een à twee werkdagen contact emt je op. Geef ons de tijd je garantieverzoek in behandeling te nemen.
  6. Wanneer je artikel onder de garantie valt, dan zullen we samen met je naar een oplossing zoeken. De verkoper heeft altijd in eerste instantie het recht om het product te vervangen of te repareren. Andere mogelijke oplossingen zijn (die we samen kunnen maken) korting geven, het artikel ophalen en vervangen, het artikel ophalen en geld terug storten of een andere mogelijke oplossing.
  7.  Indien je geld van ons terug zou krijgen, krijg je dat geld binnen twee weken. Meestal binnen twee à vrijd werkdagen via dezelfde betaalmethode waarmee betaald is.
  8. Indien we het product niet vertrouwen, of we zijn van mening dat bij vervanging hetzelfde probleem opnieuw onstaat, dan kunnen we niet voldoen aan je verwachtingen. Je hoeft dit niet te accepteren. Echter kunnen we niet voldoen aan je eisen, waardoor we het artikel terug mogen nemen en het geld kunnen terug storten. We sturen dan geen nieuw product, aangezien dat nieuwe product opnieuw niet aan je verwachting kan voldoen.
  9. Je mag er vanuit gaan dat we binnen een redelijke tijd je klacht oplossen, maar je moet ons ook de kans en tijd geven om het op te lossen.
  10. Komen we er niet uit samen? Dan kunnen we gezamenlijk besluiten een onafhankelijke derde partij ernaar te laten kijken en/of dat er contact opgenomen wordt met de thuiswinkelwaarborg of anders kan je onze klachten procedure doorlopen.
Heb je het antwoord op je vraag gevonden?
Naar boven