Waar kan ik met mijn klacht terecht?

Ben je niet helemaal tevreden over een product dat we je hebben geleverd? Is een product om welke reden dan ook nog niet geleverd? Heb je op een bepaalde vraag geen antwoord gekregen? Meld dat dan bij ons en wij doen er alles aan om het probleem samen zo goed mogelijk op te lossen. Hieronder lees je welke stappen je moet volgen als je een klacht hebt:

  1. Dien je klacht in bij onze klantenservice.
  2. Stuur een e-mail naar onze klantenservice onder vermelding van je bestelnummer. Omschrijf ook in de mail je klacht zo volledig mogelijk met vertoon van foto's.
  3. Wij willen je dan vriendelijk vragen drie werkdagen te wachten om ons de kans te geven inhoudelijk te reageren op je klacht.
  4. Wij sturen dan een ontvangstbevestiging en/of een eerste reactie.

Ik heb een klacht ingediend. Hoe nu verder?

  1. Na behandeling van je klacht nemen wij inhoudelijk contact met jou op. Wij gaan in overleg met je voor een passende oplossing. Dat kan alle kanten op gaan: compensatie, vervanging van het artikel, retour nemen en geld terug, korting op een nieuwe bestelling of een mogelijk kortingscode voor de toekomst.
  2. Als er overeenstemming wordt bereikt, wordt de klacht afgehandeld en de gemaakte afspraken uitgevoerd.
  3. Wanneer we er gezamenlijk niet uit komen, proberen wij uiteraard alsnog opnieuw met je in overleg te gaan over een oplossing. Wel moet je ons de kans geven het probleem op te lossen. Als je graag wilt dat bijvoorbeeld je tuinset binnen 24 uur op een zondag wordt geleverd, kunnen wij daar weinig aan doen. Wij als verkoper hebben altijd het recht om een probleem op te lossen. Consumenten, hoe vervelend dat ook mag zijn, moeten ons wel de kans geven een probleem op te lossen. Hoe lang dat duurt dat is een ander verhaal.
  4. Als blijkt dat wij er gezamenlijk echt niet uit komen, dan adviseren wij je jouw klacht in te dienen bij thuiswinkelwaarborg. Wij zijn aangesloten bij thuiswinkel en zijn we dan ook verplicht hier aan mee te werken. Dan wordt je klacht opnieuw in behandeling genomen.
  5. Komen we er alsnog niet samen uit? Dan kan je naar de geschillen commissie gaan. De uitspraak daarvan is bindende voor beiden partijen.
  6. Wanneer je ontevreden bent met de manier waarop je klacht in behandeling is genomen kan je bij het Europees ODR platform terecht om dit te melden.

We hopen jou zo goed mogelijk te kunnen helpen!

 

Heb je het antwoord op je vraag gevonden?
Naar boven