Wat zijn jullie bezorg- en leveringsvoorwaarden?

Bij elk product in onze webshop staat vermeld op welke wijze het wordt afgeleverd. Bij meerdere producten bestemd voor hetzelfde afleveradres wordt slechts éénmaal het geldende bezorgtarief in rekening gebracht. Momenteel hanteert Warentuin vijf verschillende bezorgtarieven. Warentuin beschikt over diverse magazijnen verspreid over heel Nederland. Hierdoor kan het voorkomen dat bestellingen in gedeeltes worden geleverd – afhankelijk van de vraag of de producten gereed of op voorraad zijn. Je betaalt hiervoor géén extra verzendkosten.

We hebben onze bezorg- en leveringsvoorwaarden hieronder voor je opgesomd:

  1. De leveringen van bestellingen worden doorgaans door externe bedrijven verzorgd. Een pakketverzending (DHL, VTransport etc.) wordt geleverd tot de voordeur. Hierbij ontvangt de klant een Track&Trace code van de bezorgdienst. Grotere bestellingen en pallets worden bezorgd door speciaal vervoer - tot waar de vrachtwagen kan komen.
  2. Voor de meeste grote bestellingen die niet via de reguliere post bezorgd kunnen worden, wordt eenvooraf een bezorgafspraak gemaakt via mail of telefoon gemaakt.
  3. Het is niet gebruikelijk dat pallets en grote pakketten verder dan de vrachtwagen bezorgd worden. Vrachtwagenkranen kunnen tot maximaal twee meter vanaf de weg bezorgen en eventuele palletwagens zijn niet geschickt voor liften, gangen en paden, omdat muren en vloeren dan beschadigd kunnen raken. Je bestelling wordt naast de vrachtwagen bezorgd.
  4. Bestellingen worden niet afgeleverd op verdiepingen of in achtertuinen.
  5. Producten als meubels en graszoden, worden niet voor je gemonteerd of gelegd.
  6. We houden geen rekening met verzoeken als "niet bij de buren bezorgen", kunnen geen deel orders verzamelen en spreken ook geen bezorgtijden af. Ook kunnen we niet op feestdagen bestellingen bezorgen.
  7. Warentuin verkoopt vele verschillende soorten producten van zaden tot aan tuinkassen. Daarom staat bij elk product in onze webshop- onder het kopje "Extra Informatie" - vermeldt op welke wijze het product wordt geleverd aan de klant.
  8. Bestellingen worden doorgaans alleen geleverd op werkdagen tussen 08:00 uur en 21:00 uur. Alle levertijden zijn indicaties en het kan voorkomen dat bestellingen later worden geleverd, Warentuin is namelijk afhankelijk van derden. Daarnaast geven wij nooit 100% bezorgtijd/dag garantie want er kan immers altijd wat gebeuren. Het is dan ook niet mogelijk aanspraak te maken op vergoedingen wanneer bestellingen later worden geleverd dan afgesproken. Warentuin kan niet vooraf al een bezorgtijdstip doorgeven.
  9. Indien niet anders aangegeven, wordt bij niet thuis het pakket bij de buren afgegeven of de volgende dag nogmaals aangeboden. Dit gebeurd alleen in zeer uitzonderlijke gevallen.
  10. Extra bezorgdiensten en services kunnen tegen bijbetaling besteld worden.
  11. We bezorgen alleen op adressen die op het openbare wegennet zijn aangesloten. Privéterreinen en vakantieparken bijvoorbeeld, is de kans groot dat je pakket aan het begin van het terrein wordt afgeleverd.
  12. We bezorgen niet op de Waddeneilanden, met uitzondering van Texel.
  13. De bezorgkosten verschillen per product, bekijk hier al onze bezorgkosten.
Heb je het antwoord op je vraag gevonden?
Naar boven