Zakelijk bestellen

Zakelijk bestellen bij Warentuin

Warentuin is voornamelijk een B2C webshop en dus voornamelijk gericht op consumenten (particulieren). Warentuin is ook een prijsvechter en vindt lage, betaalbare prijzen belangrijk. De meeste producten in onze webshop zijn daarom altijd scherp geprijsd en op diverse artikelen is ook nog onze laagste prijsgarantie van toepassing.

Toch kun je ook bij Warentuin terecht als je een bedrijf hebt, grotere zakelijke bestellingen bij ons plaatsen en op die manier ook als niet-particulier profiteren van lage, betaalbare prijzen en onze laagste prijsgarantie.

Een zakelijke bestelling plaatsen

Wil je een zakelijke bestelling plaatsen? Stuur dan een e-mail naar een van onze medewerkers van de klantenservice via: klantenservice@warentuin.nl. Geef in je bericht aan welke artikelen je wilt bestellen en het aantal stuks. 

Bijzonderheden bij zakelijk bestellen bij Warentuin

Warentuin is zoals gezegd voornamelijk een B2C-webshop. Toch kunnen er ook zakelijke bestellingen bij ons gedaan worden. Je kunt hiervoor vrijblijvend een offerte aanvragen. Hieronder vertellen we je meer over een paar bijzonderheden bij zakelijk bestellen.

1. Op factuur betalen/achteraf betalen is niet mogelijk

Op factuur of achteraf betalen is bij zakelijk bestellen niet mogelijk. In plaats daarvan zijn iDEAL en bankoverschrijvingen de gebruikelijkste en goedkoopste betaalmethoden. In sommige gevallen kun je er ook voor kiezen contant aan de deur te betalen. Hiervoor wordt 29 euro administratiekosten in rekening gebracht. Helaas kunnen we bij aan de deur betalen minder scherpe prijzen aanbieden. We raden je daarom aan om via iDEAL of bankoverschrijving te betalen.

2. Vooraf een factuur of offerte ontvangen?

Wij stellen geen offertes op. De prijzen zijn zoals ze op onze site staan. Daar wijken wij niet vanaf. Bij een bestelling boven de 1.000 euro en minimaal 5 artikelen kan gekeken worden naar een lagere prijs. Dit kan worden afgestemd met onze klantenservice. In alle andere gevallen zijn prijzen voor zakelijke klanten en consumenten hetzelfde. 

3. Vooraf een factuur nodig om te kunnen betalen

Wij zijn een consumenten webshop en richten ons dus voornamelijk op consumenten. Zakelijke klanten die vooraf eerst een factuur nodig hebben om die te kunnen betalen kunnen dat als volgt regelen:

  1. Vul je winkelwagen met de artikelen die je wil kopen.
  2. Doorloop het bestelproces en kies voor de betaal optie 'bankoverschrijving'.
  3. Plaats je bestelling. Let op! Je bestelling is nog niet betaald en ook niet definitief afgerond.
  4. Stuur een mail naar onze klantenservice met het bestelnummer en vraag de medewerker of deze de factuur kunnen sturen. De klantenservicemedewerker zal een factuur sturen, zodat je die kunt betalen. Zolang de factuur niet betaald is, ben je niet gebonden aan je bestelling.  Als de factuur is voldaan is je bestelling definitief. Pas dan zetten wij je bestelling op 'betaald' en nemen we je bestelling in behandeling. Als je je btw-nummer wil terugzien op de factuur,  kun je die invullen achter je bedrijfsnummer in dat zelfde vakje.

4. Reseveren en bestellen

Het is bij zakelijk bestellen niet mogelijk artikelen te reserveren. Het is wel mogelijk artikelen te bestellen en aan te geven dat je deze later wil ontvangen. Indien een order dermate groot is dat Warentuin niet genoeg van de bestelde producten op voorraad heeft, bestellen wij deze pas als de betaling voldaan is. 

5. Btw-vrije factuur bij Warentuin alléén vanaf € 1000

Zakelijke klanten buiten Nederland hebben altijd recht op btw-teruggave. Warentuin is echter niet verplicht deze services te regelen voor de zakelijke klant, omdat de zakelijke klant de btw ook zelfstandig terug kan vragen bij de eigen belastingdienst zonder de hulp van Warentuin. Indien een verkoper dit wel (dan wel kosteloos) regelt voor de zakelijke klant, zodat de zakelijke klant geen omkijken hier naar heeft, is dit een extra services van de verkoper. Warentuin is een prijsvechter en voor de meeste artikelen geldt de laagste prijsgarantie. Als gevolg hiervan kunnen wij niet kosteloos btw-vrije facturen opmaken. Dit omdat wij dit volledig handmatig buiten de boeken om moeten doen door ons verouderde webshopsysteem.

Je kunt de btw wel zelf via de Belastingdienst terugvragen. Je dient hiervoor het formulier te downloaden en in te vullen. Indien Warentuin gegevens moet invullen die bij jou niet bekend zijn, kun je het formulier naar zakelijk@warentuin.nl verzenden. Het formulier wordt alleen geaccepteerd als pdf-bestand, met een vermelding van het bestelnummer. Wij zullen vervolgens de missende gegevens vrijblijvend invullen en het formulier terugsturen als pdf-bestand. Daarna is het aan de Belastingdienst. Als je dit niet zelf wil regelen, kunnen wij dit voor je doen. Dit moeten wij handmatig doen, dat kost ons tijd en geld. Deze kosten rekenen wij door. Als je een btw- vrije factuur van ons wilt ontvangen dan rekenen wij altijd 80 euro (excl. btw) administratiekosten voor het opmaken van de btw-vrije factuur. Indien je meer dan 1000 euro (excl. btw) besteedt maken wij kosteloos een btw-factuur voor je op. Als je bij een besteding onder de 1000 euro geen administratiekosten wil betalen moet je zelf je btw terugvragen via de belastingdienst. 

6. Herroepingsrecht geldt niet voor zakelijke aankopen

Het herroepingsrecht geldt alleen voor consumenten. In de toelichting op de Europese Richtlijn Consumentenbescherming is opgenomen dat zakelijke klanten (ook kleine zelfstandige) geen herroepingsrecht hebben

Heb je vragen?

Heb je na het lezen van bovenstaande informatie toch nog vragen? Aarzel dan niet om contact op te nemen. We zijn je graag van dienst.

 
To Top