Zakelijk bestellen

Zakelijk bestellen bij Warentuin

Warentuin is voornamelijk een B2C webshop en dus voornamelijk gericht op consumenten (particulieren). Warentuin is een prijsvechter en vindt lage, betaalbare prijzen belangrijk. De meeste producten in onze webshop zijn daarom altijd scherp geprijsd en op diverse artikelen is ook nog onze laagste prijsgarantie van toepassing.

Toch kun als je ook bij Warentuin terecht als je een bedrijf hebt, grotere zakelijke bestellingen bij ons plaatsen en op die manier ook als niet-particulier profiteren van lage, betaalbare prijzen en onze laagste prijsgarantie.

Een zakelijke bestelling plaatsen

Wil je een zakelijke bestelling plaatsen? Stuur dan een e-mail naar een van onze medewerkers van de klantenservice via: klantenservice@warentuin.nl. Geef in je bericht aan welke artikelen je wilt bestellen en het aantal stuks. Nadat we je e-mail hebben ontvangen, stellen we een offerte voor je op en sturen die digitaal naar je op.

Bijzonderheden bij zakelijk bestellen bij Warentuin

Warentuin is voornamelijk een B2C-webshop. Toch kunnen er ook zakelijke bestellingen bij ons gedaan worden. Je kunt hiervoor vrijblijvend een offerte aanvragen. Hieronder vertellen we je meer over een paar bijzonderheden bij zakelijk bestellen.

1. Op factuur betalen/achteraf betalen is niet mogelijk

Op factuur of achteraf betalen is bij ons niet mogelijk. In het verleden is dit te vaak niet goed afgelopen, daarom zijn wij daar mee gestopt. iDEAL en bankoverschrijvingen zijn de gebruikelijke en goedkoopste betaalmethoden. In sommige gevallen kun je er ook voor kiezen contant aan de deur te betalen. Hiervoor wordt 29 euro administratiekosten in rekening gebracht. Helaas kunnen we bij aan de deur betalen minder scherpe prijzen aanbieden. We raden je daarom aan om via iDEAL of bankoverschrijving te betalen.

2. Vooraf een factuur of offerte ontvangen?

Wij maken geen offertes. De prijzen zijn als hoe ze op onze site staan. Daar wijken wij niet vanaf. Bij een bestelling boven de 1.000 euro en minimaal 5 artikelen kan gekeken worden naar een lagere prijs. Dit kan worden afgestemd met onze klantenservice. In alle andere gevallen zijn prijzen voor zakelijke klanten en consumenten hetzelfde. Daar maken wij geen onderscheid tussen.

3. Vooraf een factuur nodig om te kunnen betalen

Wij zijn een consumenten webshop dus wij richten ons voornamelijk op consumenten. Zakelijke klanten die vooraf eerst een factuur nodig hebben om die te kunnen betalen kunnen dat als volgt regelen: Vul uw winkelwagen met de artikelen die u wilt kopen. Doorloop het bestelproces en kies voor de betaal optie "bankoverschrijving". Vervolgens plaatst u uw bestelling. Uw bestelling is nog niet betaald en ook niet definitief afgerond. Mail vervolgens onze klantenservice met het bestelnummer en vraag hen of zij de factuur u terug kunnen sturen. De klantenservice zal u een factuur toe sturen zodat u die kunt betalen. Zolang de factuur niet betaald is, bent u niet gebonden aan uw bestelling. U kunt de factuur ook zien als een "offerte" in de vorm van een factuur. Als de factuur is voldaan is uw bestelling definitief. Pas dan zetten wij uw bestelling op "betaald" neer en dan gaan wij uw bestelling in behandeling nemen. Als u uw BTW nummer wilt terug zien op de factuur, dan kunt u die invullen achter uw bedrijfsnummer in dat zelfde vakje.

4. Reseveren en bestellen

Het is niet mogelijk artikelen te reserveren. Het is wel mogelijk artikelen te bestellen en aan te geven dat u deze later wilt ontvangen. Reserveren zonder betaling is niet mogelijk. Indien een order dermate groot is dat Warentuin niet genoeg van de bestelde producten op voorraad heeft, bestellen wij deze pas als de betaling voldaan is. Dit is in het verleden helaas te vaak fout gegaan waardoor wij met producten zijn blijven zitten.

5. Btw-vrije factuur bij Warentuin alléén vanaf € 1000

Zakelijke klanten buiten Nederland hebben altijd recht op BTW teruggave. Of Warentuin dit regelt voor de zakelijke klant of dat de zakelijke klant dit zelfstandig regelt, is een andere discussie. Warentuin is niet verplicht deze services te regelen voor de zakelijke klant, dit omdat de zakelijke klant zijn BTW ook zelfstandig terug kan vragen bij zijn eigen belastingdienst zonder de hulp van Warentuin. Indien een verkoper dit wel (dan wel kosteloos) regelt voor de zakelijke klant, zodat de zakelijke klant geen omkijken hier naar heeft, is dit een extra services van de verkoper. Warentuin is een prijsvechter en voor de meeste artikelen geldt de laagste online prijsgarantie. Als gevolg hiervan kunnen wij niet kosteloos btw-vrije facturen opmaken. Dit omdat wij dit volledig handmatig buiten de boeken om moeten doen door ons verouderde webshopsysteem. Je kunt de btw wel zelf via de Belastingdienst terugvragen. Je dient hiervoor het formulier te downloaden en in te vullen. Indien Warentuin gegevens moet invullen die bij jou niet bekend zijn, kun je het formulier naar zakelijk@warentuin.nl verzenden. Het formulier wordt alleen geaccepteerd als pdf-bestand, met een vermelding van het bestelnummer. Wij zullen vervolgens de missende gegevens vrijblijvend invullen en het formulier terugsturen als pdf-bestand. Daarna is het aan de Belastingdienst. Als je dit niet zelf wil regelen, kunnen wij dit voor je doen. Dit moeten wij handmatig doen, dat kost ons tijd en geld. Deze kosten rekenen wij door. Als je een btw- vrije factuur van ons wilt ontvangen dan rekenen wij altijd 80 euro (excl. btw) administratiekosten voor het opmaken van de btw-vrije factuur. Indien je meer dan 1000 euro (excl. btw) besteedt maken wij kosteloos een btw-factuur voor je op. Als je bij een besteding onder de 1000 euro geen administratiekosten wil betalen moet je zelf je BTW terug vragen via de belastingdienst. 

Heb je vragen?

Heb je na het lezen van bovenstaande informatie toch nog vragen? Aarzel dan niet om contact op te nemen. We zijn je graag van dienst.

 
To Top