Hoe gaat Warentuin om met reviews?

Bij Warentuin zijn we eerlijk en open over onze reviews. We werken er dagelijks aan om onze dienstverlening te verbeteren. We vinden het ook belangrijk dat onze klanten een duidelijk beeld kunnen schetsen van onze producten en daarvoor zijn reviews erg belangrijk!

Warentuin controleert alle reviews voor plaatsing op authenticiteit en verdachte patronen. Dit resulteert in het plaatsen van relevante recensies, zowel positief als negatief, over de producten die Warentuin verkoopt en het handelen van Warentuin. Wij zijn namelijk van mening dat wat voor de ene klant een negatief punt over een artikel is voor de andere klant juist een reden kan zijn om tot aankoop over te gaan. Daarnaast betalen wij in geen enkele vorm voor de geplaatste reviews. Op deze manier krijg je altijd eerlijke reviews over onze producten en kan je een geïnformeerde keuze maken. Wij zijn dan ook erg blij als je andere klanten van hulp wilt zijn met jouw mening!

Reviews zijn te vinden bij de individuele producten, of op aangesloten reviewsites Trustpilot en Kiyoh.

De reviewpagina van Warentuin op Trustpilot kan je hier vinden. 

De reviewpagina van Warentuin op Kiyoh kan je hier vinden. 

Via deze reviewsites worden reviews verzameld buiten Warentuin om en deze sites hebben dan ook hun eigen beleid voor het plaatsen van de reviews.

Wie kan een review achterlaten?

  • Voor Trustpilot geldt dat iedereen met een service- of koopervaring in de afgelopen 12 maanden gratis een review mag plaatsen, mits ze over een Trustpilot-gebruikersaccount beschikken, onze richtlijnen voor reviewers naleven en geen belangenconflict hebben met het bedrijf dat ze beoordelen. Een gebruikersaccount moet zijn gekoppeld aan een e-mailadres, zodat we contact kunnen opnemen voor account- en servicegerelateerde problemen.
  • Er mag bij Kiyoh enkel een review geschreven worden als de reviewer effectief een klant van Warentuin is geweest.

Hoe wordt de echtheid van de reviews gegarandeerd?

  • Bij Trustpilot krijgt iedereen de mogelijkheid om een review te plaatsen, zonder dat deze vooraf wordt ingezien of bewerkt door het bedrijf in kwestie. De reviews kunnen niet zo maar offline gehaald worden. De reviews worden zonder mogelijkheid tot moderatie of censuur gepubliceerd.
  • Bij Kiyoh zijn wij vanuit Warentuin niet gerechtigd om een review aan te passen of zelf te plaatsen. Indien Kiyoh het vermoeden heeft dat een review door Warentuin zelf is geschreven, zijn zij gerechtigd de review te verwijderen en de toegang tot de dienst te blokkeren. Om de betrouwbaarheid verder te waarborgen is Kiyoh gerechtigd om steekproefsgewijs via e-mail contact op te nemen met gebruikers die een review hebben geplaatst om te verifiëren of zij effectief een klant van Warentuin zijn geweest.

Worden zowel positieve als negatieve reviews geplaatst?

  • Bij Trustpilot worden zowel positieve als negatieve reviews geplaatst, enkel wanneer de reviews nep blijken te zijn of in strijd met de richtlijnen wordt er actie ondernomen.
  • Bij Kiyoh worden zowel positieve als negatieve reviews geplaatst, mochten wij van mening zijn dat deze in strijd is met onze gebruiksvoorwaarden mogen wij een klacht indienen met het verzoek de review te verwijderen. De klacht zal dan in overeenstemming met de klachtenprocedure worden afgehandeld.

In welke gevallen wordt een review niet geplaatst?

  • Alle reviews bij Trustpilot worden gescreend door een intelligente fraudedetectiesoftware die nepreviews identificeert en verwijdert. Om verdachte patronen te kunnen identificeren, controleert de software verschillende datapunten, zoals IP-adressen, gebruikers-ID's, apparaatkenmerken, locatiegegevens en tijdstempels. Als de software op een review stuit die overduidelijk frauduleus is, wordt deze direct offline gehaald en wordt een e-mail gestuurd om de betreffende gebruiker hiervan op de hoogte te brengen.
  • De reviews op de website van Kiyoh worden enkel niet geplaats in het geval dat deze niet door de klachtenprocedure komen.

Wil je graag zelf de richtlijnen van de reviewsites doornemen?

De richtlijnen van Trustpilot kan je hier vinden.

De richtlijnen van Kiyoh kan je hier vinden.

Heb je liever contact met ons over een product, kan dat natuurlijk ook! In dat geval kun je hier vinden op welke manieren je onze klantenservice kan contacteren. Vermeld hierbij altijd je bestelnummer als je die hebt, mocht je bijvoorbeeld een klacht willen indienen.

 

Heb je het antwoord op je vraag gevonden?
Naar boven